Porady

PrestaShop – 5 mitów na temat tej platformy e-commerce

Zastanawiasz się nad wyborem PrestaShop? Słyszałeś wiele skrajnych opinii na temat tej platformy e-commerce i wciąż się wahasz? W tym artykule rozprawiamy się z najpopularniejszymi mitami na temat PrestaShop.

Mit nr 1: PrestaShop to platforma wyłącznie dla małych sklepów

Fałsz. Przykładem dużej marki, która zaufała PrestaShop, jest Decathlon. To pokazuje, że PrestaShop to system, który sprawdzi się zarówno w przypadku niewielkich sklepów, jak i dużych marek. Dlaczego? Powód jest oczywisty. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z e-commerce, prosty sklep internetowy możesz uruchomić samodzielnie praktycznie w jeden dzień. Nie wyklucza to jednak możliwości stworzenia dużego sklepu z indywidualną szatą graficzną i wieloma zaawansowanymi funkcjami. Dzięki temu, że PrestaShop to platforma open source, masz nieograniczony dostęp do kodu. W praktyce oznacza to, że możesz maksymalnie spersonalizować sklep zarówno od strony wizualnej, jak i funkcjonalnej. Jeśli chodzi o liczbę produktów, w e-sklepie bardzo ważny jest nie tylko wybór samej platformy, ale i serwera. Co więcej — PrestaShop to system o bardzo wysokiej skalowalności. Dzięki temu w przypadku większej ilości danych (np. dużego ruchu czy liczby produktów) istnieje możliwość rozbudowy systemu.

Mit nr 2: Sklep abonamentowy to tańsze rozwiązanie niż PrestaShop

Fałsz. Pozornie SaaS wydaje się najlepszym wyborem, szczególnie na początku. Jeśli jednak dobrze podliczysz koszty, okaże się, że w przypadku rozwiązania abonamentowego płacisz za to, co w PrestaShop masz za darmo – za oprogramowanie. Przykładowo, jeśli będziesz chciał wprowadzić zmiany w swoim sklepie internetowym, w obu przypadkach będzie się to wiązało z kosztami. Przy korzystaniu z SaaSa zapłacisz dwa razy (abonament i koszt usługi), podczas gdy w PrestaShop zapłacisz tylko raz – za konkretną usługę.

Mit nr 3: PrestaShop nie jest zoptymalizowany pod SEO

Fałsz. Właścicielom sklepu bardzo zależy, aby oprogramowanie, które wybiorą, było przyjazne SEO. Bardzo często można spotkać się z opinią, że w tym względzie zdecydowanie wygrywa WooCommerce. A przecież PrestaShop oferuje wiele dedykowanych modułów SEO. Warto wziąć również pod uwagę, że WooCommerce, choć bardzo dobry, jest tylko wtyczką do WordPressa. Natomiast PrestaShop został stworzony z myślą o e-commerce. Chociaż WooCommerce oferuje wiele darmowych narzędzi do optymalizacji strony pod SEO, rozwiązania te sprawdzają się raczej w przypadku optymalizacji bloga albo strony, która ma niewielką konkurencję. W przypadku sklepu internetowego, bez względu na wybór platformy, niezbędna będzie pomoc profesjonalisty — agencji SEO lub freelancera.

Mit nr 4: Żeby prowadzić sklep na PrestaShop, musisz mieć wiedzę programistyczną

Fałsz. Jedną z zalet PrestaShop jest intuicyjny interfejs. Dzięki temu z obsługą sklepu bez problemu radzą sobie osoby, które stawiają pierwsze kroki w branży e-commerce. Co więcej — dzięki ogromnej społeczności PrestaShop w internecie można znaleźć wiele materiałów, dzięki którym możesz samodzielnie wprowadzać drobne zmiany w swoim sklepie. Przykładowo, na stronie certyfikowanego partnera PrestaShop, firmy Jash Technologie, znajdziesz artykuły oraz wideo-instrukcje, które wprowadzą Cię w świat e-commerce i PrestaShop. Ponadto zawsze warto zajrzeć na grupy tematyczne na Facebooku. To swoisty FAQ, w którym znajdziesz gotowe rozwiązania oraz odpowiedzi na wiele pytań, które ktoś już zadał przed Tobą.

Mit nr 5: PrestaShop nie pozwala na rozszerzenie sprzedaży

Fałsz. Wręcz przeciwnie: dzięki tłumaczeniom, PrestaShop to najlepsza opcja, gdy myślisz o podboju zagranicznego rynku. Co więcej, PrestaShop pozwala stworzyć nie tylko klasyczny sklep internetowy, ale także marketplace, platformę B2B czy sprzedaż w modelu click and collect, czyli zakupy online z możliwością odbioru osobistego.