Bez kategorii

Rozpoczynasz dietę odchudzającą? Zobacz na co zwrócić uwagę

Niemalże każdy z nas stosował przynajmniej raz jakąś dietę, z lepszymi lub gorszymi rezultatami. Znajdą się również takie osoby, które przez cały czas stosowania diety nie osiągnęły wymiernych efektów. Należy pamiętać, że nawet najlepsza dieta, jeśli będzie prowadzona nieprawidłowo, nie będzie w naszym przypadku skuteczna i możemy wręcz wyrządzić sobie krzywdę. Jak zatem mądrze się odchudzać?

O czym powinna pamiętać każdą odchudzająca się osoba?

Bolączką wielu osób są nadprogramowe kilogramy, których to w żaden sposób nie mogą się pozbyć. Ile razy jest tak, że próbujemy przeróżnych diet, ale żadna z nich nie przynosi pożądanych efektów i nasze starania idą na marne? Trzeba pamiętać o tym, że odchudzanie jest długotrwałym i wieloetapowym procesem. Jeśli przez lata pracowaliśmy na swój odstający brzuszek czy boczki, to na próżno jest myśleć, że uda nam się tego pozbyć w tydzień czy nawet w miesiąc. Kluczem do sukcesu jest prawidłowo zbilansowana dieta odchudzająca i odpowiednia dawka ruchu, a nie głodzenie się i wydobywanie siódmych potów na siłowni każdego dnia. Nie tędy droga do uzyskania ładnie wyglądającej sylwetki.

Pierwszym krokiem powinno być przygotowanie organizmu do diety. Zaleca się najpierw oczyścić organizm, aby łatwiej było pozbyć się tkanki tłuszczowej. Kolejnym krokiem jest uzbrojenie się w cierpliwość i danie sobie czasu. Zaczynać należy małymi krokami, stopniowo zmieniając swoje dotychczasowe nawyki żywieniowe.

Dieta dobrze zbilansowana – czyli jaka?

Dobrze zbilansowana dieta jest zróżnicowana. Powinny znajdować się w niej zarówno produkty zawierające białko, jak również tłuszcze i węglowodany. Zaleca się zwiększyć podaż białka, które przyśpiesza proces odchudzania. Nie może zabraknąć w niej mięsa, ryb, jajek, kasz, brązowego ryżu, pestek, nasion, orzechów, produktów pełnoziarnistych, roślin strączkowych, warzyw i owoców. Odżywki białkowe to świetna opcja, jeśli chodzi o koktajl białkowy. W ten sposób można szybko przygotować smaczny i pożywny posiłek, dostarczając organizmowi niezbędnych mu składników odżywczych. Konieczne jest ustalenie swojego zapotrzebowania energetycznego w ciągu dnia i zmniejszenie kaloryczności diety o 200-300 kcal. Zaleca się także odstawienie produktów beztłuszczowych typu light/fit, zwiększyć ilość przyjmowanych płynów oraz ograniczyć ilość soli, rafinowanego cukru i utwardzonych tłuszczy.

Nie można także zapomnieć o codziennej dawce ruchu, która pobudzi metabolizm. Ważne jest także powolne wychodzenie z diety z zachowaniem ujemnego bilansu kalorycznego przez około trzy miesięcy od zakończenia diety odchudzającej.